DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İşletmelerde Kriz Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 227
Güz/Bahar
2
0
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; işletmelerde karşılaşılan krizlerin anlaşılması, yönetilmesi ve aşılması konusunda öğrencileri temel teorik bilgiler ve daha çok pratik örnekler üzerinden bilgilendirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kriz ve kriz yönetimi kavramları hakkında temel bilgileri açıklayabileceklerdir.
  • Kriz türlerini örneklerle açıklayabilecektir.
  • Kriz yönetimi sürecini ana hatları ile kavrayabilecekler ve pratik hayatta uygulayabilecek temel edinimlere sahip olabileceklerdir.
  • Krizin tüm safhalarında iletişimin önemini ve doğru iletişim tekniklerini uygulama konusunda temel beceriler kazanabileceklerdir.
  • İlk belirtilerinin ortaya çıkmasından çözülme ve tamamen sonuçlandırılmasına dek krizin tüm aşamalarını yorumlayabileceklerdir.
  • “Krizde liderlik” konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders; kriz, kriz yönetimi ve krizde iletişimin, işletmeler için önemi konusunda temel bilgi ve pratik örnekleri içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders Materyalleri
2 Kriz tanımı ve özellikleri Ders Materyalleri
3 Kriz türleri Ders Materyalleri
4 Krize etki eden faktörler Ders Materyalleri
5 Kriz süreci Ders Materyalleri
6 İş dünyasından kriz örnekleri Ders Materyalleri
7 Ara Sınav Ders Materyalleri
8 Kriz yönetimi, amaçlar ve özellikler Ders Materyalleri
9 Kriz yönetimi, amaçlar ve özellikler Ders Materyalleri
10 Kriz yönetimi ve iletişim Ders Materyalleri
11 Kriz yönetimi ve iletişim Ders Materyalleri
12 İş dünyasından kriz örnekleri Ders Materyalleri
13 Sunuş Ders Materyalleri
14 Krizde liderlik Ders Materyalleri
15 Genel tekrar Ders Materyalleri
16 Final
Ders Kitabı Kriz Yönetimi, Prof. Dr. Melek Vergiliel Tüz, Nobel Akademik Yayıncılık
Önerilen Okumalar/Materyaller Kriz yönetimine ilişkin mevzuat

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
25
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

X
6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

X
7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

X
11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

X
12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

X
13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest